kijk, ik sta recht!

28/1 – met de trein naar newcastle! en vanaf dan verplaatsen we ons met greyhound bussen. een ‘2.500 kilometer pass’, daarmee moeten we tot in cairns geraken :-)

vriendelijke mensen hier in newcastle! als we op het station onze tassen willen afgeven om ze later op te komen halen, blijkt dat die dienst binnen een uur al sluit. maar de uitbater zegt dat hij er later ook nog is & dat het geen probleem is als we ze rond 8pm willen ophalen :-)

en als we naar het YHA gaan om een membership kaart te halen, foefelt die mens wat met onze geboortedatum zodat we nog kortingstarief krijgen. score!

ons plan is om diezelfde dag nog met de greyhound naar port macquarie te gaan & daar een paar nachten te blijven. maar als blijkt dat tessa geen zitje meer heeft op de bus moeten we de plannen wat aanpassen! ik cancel mijn greyhound, we boeken toch een nacht in newcastle, boeken een nieuwe greyhound de dag erna & verleggen ook onze hostel in port macquarie 1 dag. allemaal geen probleem blijkbaar. hoera!

ondertussen betaal ik in een cafeetje ook voor de eerste keer met NFC! gewoon je bankkaart tegen het bakje ‘tikken’ en t is betaald! handig! ps: hier in australie heb je 1 kaart voor zowel je zichtrekening & je kredietkaart. hoe simpel kan het leven zijn? :-)

en ohja, s avonds krijgen we nog een free dinner in het hostel! toch nog een goede dag geworden!

29/1 – onze eerste greyhound bus! best spannend, maar alles verloopt vlot :-) we worden met een busje van het hostel afgehaald (onverwacht, maar handig!) en gaan nog ff zwemmen. ’s avonds maken we kennis met chloe & megan uit brisbane. zij gaan die avond skinnydippen omdat het op hun bucket list staat! en we worden uitgenodigd op hun 21ste verjaardagsfeestje als we in brisbane zijn :-D ik verwacht me opnieuw aan beer bongs …

30/1 – we beginnen de dag met een wandeling langs het strand. en het lijkt ons een goed idee om langs een steile heuvel naar beneden te gaan tot op het strand … euhm, geen goed idee dus. we vinden niet onmiddellijk een pad terug naar boven en mogen dus op onze flip flops een hele hoop rotsen trotseren. dat is daar duidelijk niet voor gemaakt :-s

gelukkig vinden we nog een padje (of paadje, whatever) naar boven & kunnen we verder op weg naar het koala hospital. doe ik liever dan te gaan rondlopen in een of ander park waar ze die beesten shows laten opvoeren … om 3pm is het feeding time en krijgen we een rondleiding! schattige beestjes! de meeste mensen die er werken zijn vrijwilligers en doen het echt om die beestje te helpen. we zien zelfs een ‘joey’ (benaming van een baby koala). it’s soooo fluffyyyyy! ik besef nogmaals hoe fijn het moet zijn om te weten dat je met je job iets positiefs doet in deze wereld…

’s avonds zegt tessa dat mijn droomvent rondloopt in het hostel. en idd! mooie man, met mooie baard :-) tot hij zijn mond open doet en blijkt dat het een hollander is :-s nevermind!

we spelen nog wat drinking games in het hostel en gaan met z’n allen naar een bar. die dichtgaat om middernacht :-s back to the hostel it is.

31/1 – man, de beesten hier maken echt veel lawaai ’s morgens. elke morgen worden we wakker met vogels, krekels, cicadas, etc. aan ons raam. maar ook ’s nacht is het moeilijk slapen met die beesten …

’s middags lenen we fietsen van het hostel & gaan we op weg naar onze eerste surfles! spannend! we krijgen een wetsuit & softboard, een heel klein beetje uitleg en we mogen al het water in! het is best moeilijk in het begin, maar na een tijdje kan ik toch een aantal keer rechtstaan! best wel leuk, dat surfen :-D en dankzij tessa haar uber-camera is er ook bewijs :-D

maar 2u surfen is echt lang. op t einde zien we echt af van elke keer terug het water in te gaan en te wachten op de ‘perfect wave’. want ja, ik merk echt wel een verschil in de golven. het fietsen naar huis lukt nog net, maar dan zijn we uitgeteld. we nemen nog een goede douche, eten wat & spenderen de rest van de avond op ons bed, elkaar te beschrijven hoe moe we wel zijn :-) lastig hoor, zo op vakantie gaan …